Oleje w Ford Focus RS mk3

 

Focus RS mk3 jak każde nowoczesne auto posiada wiele płynów, o których stan i jakość trzeba bezwzględnie dbać. Ma to bezpośrednie przełożenie na bezpieczeństwo, osiągi i trwałość komponentów. Artykuł ten poświęcony jest grupie płynów, które służą minimalizacji procesów mechanicznego tarcia – a więc olejów.

Poniżej umieściliśmy dwie tabele – pierwsza zawiera rekomendacje producenta. W wielu miejscach dyskusyjne i niezbyt życiowe, szczególnie jeśli mówimy o sportowym aucie. Nie zmienia to faktu, że trzymanie się tych wytycznych daje nam pewność, że auto będzie objęte gwarancją producenta i w razie jakiejkolwiek awarii serwis nie będzie miał argumentu – że zastosowano nieodpowiedni zamiennik. Jeśli zamierzacie pozostać przy fabrycznych specyfikacjach olejów doradzamy Wam mimo wszystko skrócić minimum dwukrotnie interwały. Częstsza wymiana fabrycznych olejów na pewno pozytywnie wpłynie na trwałość komponentów i na pewno nie będzie podstawą do odrzucenia gwarancji.

Druga tabela to nasze rekomendacje, bazują one na naszym wieloletnim doświadczeniu oraz wiedzy z innych profesjonalnych i potwierdzonych źródeł. Chcielibyśmy jednak zaznaczyć dwie bardzo ważne kwestie: a) stosowanie tych olejów łamie warunki gwarancji, b) nie bierzemy jakiejkolwiek odpowiedzialności za użycie wymienionych oliw, ich ilości oraz interwałów. Robicie to na własną i tylko własną odpowiedzialność.

Jeśli jednak „zaryzykujecie” i nas posłuchacie, a zastanawia Was jakie konkretnie stosować interwały w Waszym wypadku – odpowiedź brzmi - wszystko zależy od tego jak mocno katujecie Wasze auto. Podane przez nas wartości potraktujcie jako wyjściowe a górne granice jako nieprzekraczalne nawet jeśli nie odwiedzacie torów. Dla użytkowników regularnie „katujących” swoje auta interwały wymiany oleju silnikowego oraz PTU i RDU podzieliłbym przez 2.

Bezwzględnie stosujcie się do wymiany oleju w przypadku otrzymania systemowego komunikatu o takiej potrzebie. Wymieniając olej silnikowy poza ASO pamiętajcie o skasowaniu licznika inspekcji olejowej. Opis procedury znajduje się na samym dole tego artykułu. Uczulamy również na źródło pochodzenia oleju. Kupujcie tylko i wyłącznie w autoryzowanych / pewnych miejscach - na rynku jest nieprzebrana ilość podróbek !!!

 

Zalecenia serwisowe Ford Polska

Cecha / Układ

Silnik

Skrzynia biegów

Przedni most (PTU)

Tylny most (RDU)

 

 

 

 

 

Pojemność

5.4 L

1.9 L

0.75 L

0.89 L + 0.06 L

Typ

Castrol Magnatec 0W-40

Motorcraft XT-11-QDC

Motorcraft SAE 75W-140 XY-75W140-QL

Motorcraft SAE 75W-85 / XY-75W85-QL + lubryfikant Motorcraft XL-19

Specyfikacja

WSS-M2C937-A

WSS-M2C200-D2

WSL-M2C192-A

WSS-M2C942-A

Interwał

20 000 km / 12 miesięcy / komunikat komputera

180 000 km / 12 lat

4-5 lat

800 km na torze / komunikat komputera

 

Nasza rekomendacja

Cecha / Układ

Silnik

Skrzynia biegów

Przedni most (PTU)

Tylny most (RDU)

 

 

 

 

 

Pojemność

5.4 L

1.9 L

0.75 L

0.95 L

Typ

Millers OIls Motorsport CFS 5W40 NT+

Motul Multi DCTF

Millers Oils Motorsport CRX LS 75W140 NT+

Red Line 75W85 GL-5 Gear Oil (zawiera lubryfikant)

LINK DO PRODUKTU W SKLEPIE

Interwał

5 000 – 7 500 km / 6 miesięcy

50 000 km / 36 miesięcy

20 000 – 30 000 km / 500 km na torze

20 – 30 000 km / 500 km na torze

 

Kasowanie (resetowanie) inspekcji olejowej silnika :

  1. Wsiadamy do auta,
  2. Wciskamy na raz i trzymamy wciśnięte pedały hamulca i gazu,
  3. Włączamy zapłon - (nie włączamy silnika),
  4. Po kilku sekundach na ekranie wyświetli się komunikat procedury resetowania inspekcji olejowej. Cały czas trzymamy wciśnięty pedał hamulca i gazu.
  5. Po kilkunastu sekundach wyświetli się komunikat o zakończeniu procedury inspekcji.
  6. Ściągamy stopę z pedału hamulca i gazu.
  7. Procedura zakończona.

Procedura resetu inspekcji olejowej AWD (RDU):

  1. Wsiadamy do auta.
  2. Wybieramy bieg neutralny (luz) i zaciągamy ręczny.
  3. Włączamy zapłon (nie włączamy silnika).
  4. W ciągu 10 sekund po włączeniu zapłonu wciskamy (do końca) i zwalniamy pedał hamulca cztery razy.
  5. W ciągu kolejnych 10 sekund wciskamy (do końca) i zwalniamy pedał gazu cztery razy.
  6. Jednocześnie wciskamy (do końca) i przytrzymujemy minimum 5 sekund pedał hamulca i gazu.
  7. Na ekranie pojawi się komunikat o wykonaniu procedury resetu oleju w AWD (RDU).
  8. Procedura zakończona.

Oryginalne instrukcje do Twojego Ford-a znajdziesz tutaj:

https://www.ford.pl/serwis/moj-pojazd/instrukcje-obslugi?ref=%2Fcontent%2Fdam%2Fguxeu%2Fpl%2Fpl_pl%2Fdocuments%2FOwners%2FService%2520and%2520Maintanance%2F