Modyfikacje układu hamulcowego Ford Focus RS mk3

 

Hamulce w Ford Focus RS mk3 to bardzo duży krok na przód względem poprzednika (RS mk2). Oczywiście, jak każde fabryczne rozwiązanie w tej klasie aut, posiadają swoje wady – ach Ci księgowi. Na szczęście część z nich jesteśmy w stanie poprawić bez przesadnie wielkich nakładów. W poniższej tabelce zamieściliśmy fabryczną specyfikację układu hamulcowego jak i nasze rekomendacje co do jego modyfikacji – nazwijmy ją podstawową modyfikacją Stage 1, która odczuwalnie poprawia skuteczność, czucie i wytrzymałość pracy hamulców, a jednocześnie nie wymaga wymiany zacisków i tarcz.

Fantastycznym i nieocenionym źródłem wiedzy i miejscem gdzie można dobrać i kupić tarcze oraz klocki jest sklep http://hamulce.net/ prowadzony przez (według nas) najlepiej znającą się na hamulcach osobę w naszym kraju i nie tylko – Lecha Wójcika. Kontakt z Panem Lechem to zawsze cenne i niezapomniane doświadczenie – człowiek instytucja.

 

Specyfikacja fabryczna OEM

Co według nas warto zmienić, a co nie

Przód

Zacisk: Brembo monoblok 4 tłoczki (4 x 38 mm)

Tarcza: OEM Motorcraft / Wentylowana / 350 x 25 mm

Klocek: OEM Motorcraft

Tarcza: zostawiamy OEM. Mamy złe doświadczenia z zamiennikami, szczególnie nacinanymi, odelżonymi.

Klocek: Ferodo DS 2500 lub ciut lepszy ale bardziej agresywny dla tarcz DS 1.11 (*)

Tył

Zacisk: Zintegrowany z hamulcem postojowym, pływający, jednotłoczkowy (1  x 38 mm)

Tarcza: Niewentylowana, 302 x 11 mm / grubość minimalna 9 mm

Klocek: OEM Motorcraft

Tarcza: zostawiamy OEM. Mamy złe doświadczenia z zamiennikami, szczególnie nacinanymi, odelżonymi.

Klocek: Ferodo DS 2500 lub ciut lepszy ale bardziej agresywny dla tarcz DS 1.11 (*)

Płyn hamulcowy

Producent: OEM Motorcraft

Klasa:  DOT 4 LV High Performance BU7J-M6C65-xxxx

Specyfikacja: WSS-M6C65-A2

Interwał wymiany: 2-3 lata / 50 000 km

Zdecydowanie zalecamy wymianę na Motul RBF 660. Jednak ze względu na jego dużą tendencję do wiązania wody trzeba go wymieniać minimum raz do roku.

Przewody hamulcowe

Producent: OEM Motorcraft

Typ: Gumowy, bez dodatkowego zbrojenia

Tutaj klasycznie wrzucamy dedykowane przewody w oplocie firmy Goodrige.

 

(*) Rekomendowane przez nas klocki nie posiadają homologacji drogowej. Teoretycznie nie powinny być instalowane w autach poruszających się po drogach publicznych. Oczywiście decyzje pozostawiamy Wam. Z pewnego źródła wiemy, że usunięcie z klocków oznaczeń fabrycznych (benzyną ekstrakcyjną) powoduje polepszenie ich właściwości hamowania ((:

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby znacznie bardziej i bezkompromisowo udoskonalić układ hamulcowy w naszej Foce. Warto tu zastosować prostą i sprawdzoną przez nas zasadę – jeśli zmieniamy zaciski i tarcze to tylko na te z najwyższej półki. Każdy kompromis w tym temacie niestety się nie sprawdza. Na szczęście na rynku jest co raz więcej dedykowanych zestawów wysokiej klasy przez co konkurencja między producentami doprowadziła do dużej obniżki cen.