OPIS PRODUKTU
Ford Focus RS Mk3 to niezwykle popularny i ceniony samochód sportowy, jednak jak każdy pojazd wyczynowy, ma swoje słabe strony. Jednym z największych problemów jest przegrzewanie się napędów podczas intensywnej jazdy, zwłaszcza na torach wyścigowych i odcinkach specjalnych.
Typowym problemem jest komunikat o awarii napędu AWD i odłączeniu tylnej osi, co bywa frustrujące. Przyczyną jest przegrzewanie się przedniego dyferencjału (PTU) spowodowane niedostatecznym chłodzeniem. W rezultacie komputer odcina tylny napęd, aby odciążyć PTU i umożliwić jego schłodzenie.
Na szczęście, to już przeszłość. Opracowaliśmy unikatowy i pionierski system chłodzenia PTU, który drastycznie poprawia wydajność. Po trzech latach intensywnych badań i testów, prezentujemy Nutron PTU Cooler – aktywny system chłodzenia napędu AWD dla Ford Focus RS Mk3. To jedyny tego typu produkt na rynku, który odpowiada na realne potrzeby właścicieli tego auta, którzy długo czekali na takie rozwiązanie.
Najważniejsze cechy Nutron PTU Cooler:
System włącza i wyłącza się wraz z zapłonem pojazdu, a także posiada dodatkowy przełącznik do pełnego wyłączenia lub włączenia pompy wody.
Zapewnij swojemu Ford Focus RS Mk3 optymalne chłodzenie i ciesz się bezproblemową jazdą nawet w najcięższych warunkach.
Kilka faktów na temat napędu AWD
Najważniejszymi elementami napędu AWD w Ford Focus RS mk3 są przednia skrzynia rozdzielacza PTU oraz tylny dyferencjał RDU. Najczęstszą przyczyną wpadania napędu w tryb awaryjny jest przegrzanie oleju w jednym z tych układów. Podczas intensywnej jazdy torowej najczęściej dochodzi do przegrzania PTU. Aby chronić PTU przed dalszym przegrzewaniem, komputer samochodu odłącza tylny napęd, dzięki czemu PTU ma mniejsze obciążenie, co zatrzymuje proces przegrzewania oleju.
Podczas wielu testów ustaliliśmy, że napęd tylnego dyfra RDU przegrzewa się podczas intensywnych zabaw w drift i kręcenie bączków, czyli jazdy w stylu gymkhana. Co ciekawe, RDU nie posiada własnego czujnika temperatury, a wirtualna temperatura oleju jest wyliczana na podstawie temperatury PTU oraz intensywności jazdy (wychylenia kierownicy, przeciążeń G, pracy gazu i hamulca oraz uślizgu kół). Musimy przyznać, że wirtualna temperatura RDU jest wyliczana bardzo dokładnie, co udało się nam ustalić dzięki zainstalowaniu prawdziwego sensora temperatury w RDU.
Dla kogo jest PTU cooler?
Jeśli zależy Ci na znaczącym wydłużeniu czasu bezawaryjnej pracy napędu AWD podczas jazdy na torze, to dodatkowy, aktywny system chłodzenia PTU jest tym, czego szukasz. Jeśli jednak jedynym, na czym Ci zależy, jest możliwość kręcenia większej ilości bączków, musisz podejść do tematu bardziej kompleksowo i zainstalować również aktywny system chłodzenia RDU oraz dokonać zmian w oprogramowaniu RDU.
Skrócony opis instalacji:
- Demontaż przedniego zderzaka,
- Demontaż płyt pod zderzakiem i silnikiem,
- Relokacja lewego klaksonu,
- Usunięcie rur między silnikiem a PTU,
- Zamknięcie obwodu cieczy do PTU w silniku,
- Instalacja pompy wody,
- Instalacja zbiornika wody,
- Instalacja chłodnicy,
- Połączenie powyższych elementów przewodami cieczy,
- Instalacja przewodów i elementów elektrycznych,
- Ewentualne przeniesienie włącznika ON/OFF do kabiny.
NOTA
Ten produkt został wyprodukowany tylko i wyłącznie do celów pokazowych i nie może być używany na drogach publicznych. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki użycia go w innych celach niż cele pokazowe, a w szczególności za śmierć, obrażenia ciała, uszkodzenia mienia w tym samochodu.
Instalacja modyfikowanych i tuningowych części w samochodzie niesie za sobą ryzyko utraty gwarancji jak i ubezpieczenia auta.
DANE: