Praktycznie w każdym aucie, a szczególnie tym wyposażonym w turbinę, możemy podnieść moc i moment obrotowy silnika. Poczynając od wyłącznie modyfikacji programowych (Stage 1), poprzez wsparcie modyfikacji programowych modyfikacjami osprzętu (Stage 2), a kończąc na kuciu silnika i wymianie tak istotnych elementów jak turbina czy sterownik silnika w Stage 3 i wyżej.
Poniższy przegląd Stage-ów w Focus RS mk3 uzupełniliśmy o pakiety poprawek, które powinny, ale nie w każdym przypadku muszą towarzyszyć danemu poziomowi modyfikacji mocy, momentu silnika. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby poszczególne pozycje z pakietów poprawek stosować dużo wcześniej niż przy towarzyszącym im Stage-u.
Stage 1
- modyfikacja tylko i wyłącznie programowa. Okolice 380 KM i 520 Nm.
Pakiet poprawek 1
- instalacja sztywniejszej łapy skrzyni biegów,
- instalacja sztywniejszego wspornika PTU,
- instalacja short shifter + sztywniejszych tulejek,
- tłumik rezonatora turbiny,
- usunięcie zaślepki z IC.
Stage 2
- modyfikacja oprogramowania. Okolice 400 KM i 600 Nm.
- wymiana IC na wydajniejszy,
- wymiana DV na wersję wzmocnioną,
- wymiana DP na mniej restrykcyjny lub zamiennie wymiana na luźniejszy wydech Cat Back.
Pakiet poprawek 2
- instalacja wzmocnionej gruszki turbo,
- instalacja wydajniejszego układu dolotowego,
- obicie tarczy sprzęgła Kevlarem,
- modyfikacja rur intercoolera.
Stage 3
- modyfikacja oprogramowania. Zakres 450-550 KM, 650-800 Nm,
- zakucie silnika,
- założenie większego turbo,
- mocniejszy zestaw sprzęgła.
Pakiet poprawek 3
- wydajniejsze wtryski i/lub dodatkowa szyna wtryskowa,
- wydajniejsza pompa paliwa,
- komputer ECU Syvecs,
- kompletny sportowy wydech,
- wydajniejsza chłodnica wody.
Oprócz modyfikacji Stage i towarzyszących im pakietów poprawek pozwoliłem sobie na umieszczenie poniżej uniwersalnych i według mnie wartościowych poprawek, które warto zastosować niezależnie. Oczywiście nie wyczerpują one tematu modyfikacji auta a ich wybór zależy tylko i wyłącznie od Waszych potrzeb i zasobów.
Extra Pakiet poprawek Road
- sprężyny obniżające,
- acentryczne śruby do regulacji Camber-a (tył i przód),
- modyfikacja układu hamulcowego https://promoto.nutron.pl/blog/modyfikacje-ukladu-hamulcowego-ford-focus-rs-mk3.html
- płyta pod silnik https://promoto.nutron.pl/nutron-alu-3mm-skid-plate-ford-focus-rs-mk3.html
- płyta pod IC https://promoto.nutron.pl/nutron-ic-skid-plate-ford-focus-rs-mk3.html
- system przechwytywania „lewego” oleju.
Extra Pakiet poprawek Track
- felgi 9x18’’,
- Drift devICE https://promoto.nutron.pl/nutron-drift-device-bundle-ff-rs3.html
- fotele kubełkowe + pasy szelkowe,
- sztywniejsze poliuretany,
- stabilizator przód i tył,
- gwintowane zawieszenie z Camber Plates,
- modyfikacja układu hamulcowego https://promoto.nutron.pl/blog/modyfikacje-ukladu-hamulcowego-ford-focus-rs-mk3.html
- półklatka (roll bar),
- płyta pod silnik https://promoto.nutron.pl/nutron-alu-4mm-skid-plate-ford-focus-rs-mk3.html
- płyta pod IC https://promoto.nutron.pl/nutron-ic-skid-plate-ford-focus-rs-mk3.html
- dodatkowe chłodzenie wspomagania kierownicy https://promoto.nutron.pl/nutron-naca-duct.html
- dodatkowe chłodzenie PTU i RDU,
- odelżone elementy nadwozia,
- sportowy akumulator,
- demontaż tylnej kanapy,
- usunięcie wałków balansujących wał główny silnika https://promoto.nutron.pl/nutron-oil-pan-system-ford-focus-rs-st-mk3.html
Gdzie to wszystko kupić i zrobić?
Modyfikacje oprogramowania sterownika silnika (chip tuning) oraz większość modyfikacji sprzętowych (wraz z zakupem gratów) zrobicie u Grześka w www.tuneforce.pl POLECAMY.