Przewodnik po modyfikacjach Ford Focus RS mk3

 

Praktycznie w każdym aucie, a szczególnie tym wyposażonym w turbinę, możemy podnieść moc i moment obrotowy silnika. Poczynając od wyłącznie modyfikacji programowych (Stage 1), poprzez wsparcie modyfikacji programowych modyfikacjami osprzętu (Stage 2), a kończąc na kuciu silnika i wymianie tak istotnych elementów jak turbina czy sterownik silnika w Stage 3 i wyżej.

Poniższy przegląd Stage-ów w Focus RS mk3 uzupełniliśmy o pakiety poprawek, które powinny, ale nie w każdym przypadku muszą towarzyszyć danemu poziomowi modyfikacji mocy, momentu silnika. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby poszczególne pozycje z pakietów poprawek stosować dużo wcześniej niż przy towarzyszącym im Stage-u.

 

Stage 1

- modyfikacja tylko i wyłącznie programowa. Okolice 380 KM i 520 Nm.

Pakiet poprawek 1

- instalacja sztywniejszej łapy skrzyni biegów,

- instalacja sztywniejszego wspornika PTU,

- instalacja short shifter + sztywniejszych tulejek,

- tłumik rezonatora turbiny,

- usunięcie zaślepki z IC.

 

Stage 2

- modyfikacja oprogramowania. Okolice 400 KM i 600 Nm.

- wymiana IC na wydajniejszy,

- wymiana DV na wersję wzmocnioną,

- wymiana DP na mniej restrykcyjny lub zamiennie wymiana na luźniejszy wydech Cat Back.

Pakiet poprawek 2

- instalacja wzmocnionej gruszki turbo,

- instalacja wydajniejszego układu dolotowego,

- obicie tarczy sprzęgła Kevlarem,

- modyfikacja rur intercoolera.

 

Stage 3

- modyfikacja oprogramowania. Zakres 450-550 KM, 650-800 Nm,

- zakucie silnika,

- założenie większego turbo,

- mocniejszy zestaw sprzęgła.

Pakiet poprawek 3

- wydajniejsze wtryski i/lub dodatkowa szyna wtryskowa,

- wydajniejsza pompa paliwa,

- komputer ECU Syvecs,

- kompletny sportowy wydech,

- wydajniejsza chłodnica wody.

 

Oprócz modyfikacji Stage i towarzyszących im pakietów poprawek pozwoliłem sobie na umieszczenie poniżej uniwersalnych i według mnie wartościowych poprawek, które warto zastosować niezależnie. Oczywiście nie wyczerpują one tematu modyfikacji auta a ich wybór zależy tylko i wyłącznie od Waszych potrzeb i zasobów.

 

Extra Pakiet poprawek Road

- sprężyny obniżające,

- acentryczne śruby do regulacji Camber-a (tył i przód),

- modyfikacja układu hamulcowego https://promoto.nutron.pl/blog/modyfikacje-ukladu-hamulcowego-ford-focus-rs-mk3.html

- płyta pod silnik https://promoto.nutron.pl/nutron-alu-3mm-skid-plate-ford-focus-rs-mk3.html

- płyta pod IC https://promoto.nutron.pl/nutron-ic-skid-plate-ford-focus-rs-mk3.html

- system przechwytywania „lewego” oleju.

 

Extra Pakiet poprawek Track

- felgi 9x18’’,

- Drift devICE https://promoto.nutron.pl/nutron-drift-device-bundle-ff-rs3.html

- fotele kubełkowe + pasy szelkowe,

- sztywniejsze poliuretany,

- stabilizator przód i tył,

- gwintowane zawieszenie z Camber Plates,

- modyfikacja układu hamulcowego https://promoto.nutron.pl/blog/modyfikacje-ukladu-hamulcowego-ford-focus-rs-mk3.html

- półklatka (roll bar),

- płyta pod silnik https://promoto.nutron.pl/nutron-alu-4mm-skid-plate-ford-focus-rs-mk3.html

- płyta pod IC https://promoto.nutron.pl/nutron-ic-skid-plate-ford-focus-rs-mk3.html

- dodatkowe chłodzenie wspomagania kierownicy https://promoto.nutron.pl/nutron-naca-duct.html

- dodatkowe chłodzenie PTU i RDU,

- odelżone elementy nadwozia,

- sportowy akumulator,

- demontaż tylnej kanapy,

- usunięcie wałków balansujących wał główny silnika https://promoto.nutron.pl/nutron-oil-pan-system-ford-focus-rs-st-mk3.html

 

Gdzie to wszystko kupić i zrobić?

Modyfikacje oprogramowania sterownika silnika (chip tuning) oraz większość modyfikacji sprzętowych (wraz z zakupem gratów) zrobicie u Grześka w www.tuneforce.pl POLECAMY.